Sarajevski Golf 2 danas slavi 35 godina: Proizveden u Vogošći, nosi oznaku J

458

Golf 2, jedan od, ne tako davno, najpopularnijih automobila u Bosni i Hercegovini, u Sarajevu je prvi put proizveden prije 35 godina. Tvornica Automobila Sarajevo ili skraćeno TAS bila je autoindustrija koja je proizvodila razna Volkswagenova vozila (Volkswagen Buba, Volkswagen Golf I, Volkswagen Golf II, Volkswagen Golf III, Jetta 1, Jetta 2 i drugi). Fabrika je nastala 1969. godine sklapanjem partnerstva sa Volkswagenom, a saradnja je započela montažom Bube, nekadašnjeg najpoznatijeg Volkswagenovog modela. Tvornica se nalazila u Vogošći, a bila je u vlasništvu UNIS-a i VW-a.

Nakon osam godina proizvodnje prve generacije Golfa, u junu 1985. godine sa proizvodnih traka u TAS-u u Vogošći sišao je prvi Volkswagen Golf druge generacije. Proizvodnja se ustalila na oko 25.000 vozila godišnje, a izvoz na osnovu kooperacije TAS-a pred rat je iznosio od 250 do 300 miliona maraka, uz plan da se popne na pola milijarde.

Godine 1988. godine bilo je zaposleno 3.109 radnika koji su proizveli 28.341 automobil, od kojih je 15.184 direktno bilo isporučeno Volkswagenu. Zasnovana na uspješnoj sedmogodišnjoj masovnoj proizvodnji, Volkswagen se pripremao za proizvodnju od 40.000 vozila Golf I. To je u narednoj 1989. godini skoro i ostvareno, gdje je do kraju godine proizvedeno 37.411 automobila. To je bila rekordna godina u proizvodnji Volkswagen Golfa u TAS-u, kada je u njegovoj proizvodnji bilo uključeno 3.500 radnika.

Primjerci Golfa koji su silazili sa proizvodnih traka TAS-a, u odnosu na one iz Njemačke, imali su posebne oznake po kojima se znalo da su bili proizvedeni u Jugoslaviji. Tako je Golf proizveden u TAS-u imao oznake: J, JL, JX, JD, JLD i JGL i na prednjoj strani bio je montiran grb Sarajeva. Ipak, u posljednjoj godini proizvodnje Golfa, pred samo izbijanje rata BiH, slovo J iz oznake je izbačeno koje je označavalo Jugoslaviju.

Polovina ukupne proizvodnje Golfa odlazila je na slovensko tržište, po 20 posto u Bosnu i Hercegovinu i Hrvatsku, a 10 posto proizvedenih Golfova prodavalo se u Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji. Globalno gledajući druga generacija Golfa jedan je od najuspješnijih automobila ikada sa 6,3 miliona prodanih primjeraka u periodu od 1983. do 1992. godine.

Automobil Golf 2 proizvodio se u TAS-u sve do 1992. godine kada u Bosni i Hercegovini počinju ratna dejstva, a fabrika biva prvo opljačkana, a zatim potpuno uništena. Prije izbijanja ratnih dejstava u TAS-u je bilo napravljeno nekoliko probnih primjeraka Golfa 3 koji nikad nije ušao u serijsku proizvodnju u sarajevskoj fabrici, upravo zbog početka rata.