Poveži se s nama

Magazin

Budwigova krema: Doručak koji sprečava pojavu brojnih bolesti

Published

on

Njemačka biohemičarka Johanna Budwig otkrila je način detektiranja masnoće u krvi, shvatila je važnost esencijalnih masnih kiselina na zdravlje te na temelju svojih otkrića razvila metodu kojom se ljudi koriste ne bi li uravnotežili narušenu električnu ravnotežu stanica i spriječili pojavu mnogih bolesti.

Ova slavna naučnica uvidjela je da pojedine namirnice mogu preventivno djelovati na pojavu kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa tipa 2, nekih vrsta raka i mnogih drugih bolesti.

Upravo zato osmislila je recept za kremu koju je preporučljivo konzumirati ujutro neposredno nakon buđenja. Budwigova krema temelji se na lanenim sjemenkama, prešanom ulju od lanenih sjemenki i svježem kravljem siru.

Lanene sjemenke najbolji su izvor omega-3 masnih kiselina koje u kombinaciji s proteinom poput nemasnog sira stvaraju spoj lipoprotein od kojeg su napravljene membrane naših stanica.

Recept za Budwigovu kremu:

4 kašike svježeg zrnatog sira
2 kašike organskog lanenog ulja
1 kašika lanenih sjemenki
voće i orašasti plodovi po želji

Priprema:

1. Kako biste dobili optimalne rezultate, potrebno je dodavati sastojke po tačno određenom rasporedu.

2. U posudu stavite svježi sir, prelijte ga lanenim uljem i dobro pomiješajte štapnim mikserom sve dok ne dobijte kremastu teksturu, a cjelokupno ulje nije sljubljeno sa sirom.

3. Smjesu prelijte preko lanenih sjemenki koje ste prethodno samljeli u aparatu za mljevenje kafe.

4. Ručno promiješajte sastojke, pa preko svega dodajte komadiće voća poput banana, šljiva, šumskih bobica te nekolicine orašastih plodova poput oraha i badema.

5. Budwigovu kremu pojedite najkasnije 20 minuta od kada ste je pripremili.

Važno je znati:

1. Laneno ulje je kvarljivo, pa ga treba čuvati u frižideru prije upotrebe. Također, nemojte kupovati laneno ulje koje nije pohranjeno u prodavnici na hladnom mjestu.

2. Najbolje rezultate postići ćete ako lanene sjemenke meljete neposredno prije upotrebe s obzirom na to da petnaestak minuta nakon mljevenja one gube većinu svojih korisnih svojstva.

3. Ne jedite Budwigovu kremu s drugim izvorima bjelančevina i masti, već kao zaseban obrok.

4. Ne pripremajte veće količine ove kreme i nemojte je pohranjivati za kasniju konzumaciju. Uvijek napravite svježu kremu prije konzumacije.

5. Budwigovu kremu mogu jesti i osobe koje imaju rak ili neke druge bolesti, ali bi se prije trebali posavjetovati sa svojim doktorom o količini sastojaka i učestalosti konzumacije.

faktor.ba

Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Magazin

Facebook uvodi novo pravilo za dijeljenje članaka sa portala

Published

on

Prije dijeljenja linka na neki članak korisnici će morati odgovoriti na Facebook-ov upit.

Facebook je putem Twittera obavijestio korisnike da kreću isprobavati novi podsjetnik koji će ljude pitati žele li podijeliti članak koji još nisu otvorili, piše Verge.

Naime, korisnicima će prije dijeljenja nekog linka “iskočiti” poruka koja će ih podsjetiti da članak pročitaju prije nego što ga podijele. Ipak, čak i ako ne žele svejedno će ga moći objaviti. Glasnogovornik Facebooka je naglasio da će dodatak doći do sveukupno šest posto korisnika koji Facebook pokreću na Androidu.

– Danas krećemo s testiranjem novog načina promoviranja informiranog dijeljenja novinskih članaka. Ako objavljujete članak koji niste pročitali, pokušat ćemo vas ohrabriti da ga ipak otvorite prije nego što ga podijelite s drugima – stoji u objavi.

Podsjetnik je manji od onog kojeg koristi Twitter koji je tom opcijom razljutio velik broj korisnika koji su članak pročitali negdje drugo, a samo su htjeli podijeliti poveznicu sa drugog portala.

Iz Facebooka kažu da će poruka pokušati pomoći korisnicima da se informišu o stvarima koje dijele. Radi se o još jednom od nastojanja spriječavanja širenja dezinformacija, problemom s kojim se Facebook suočava već godinama. Kao što poruka upozorava, ne otvaranje članka dovest će do “propuštanja ključnih činjenica”, s obzirom da naslovi vrlo često pričaju samo dio priče.

 

(N1)

Continue Reading

Magazin

Filipinka zbog ljubavi preselila u BiH, svijetu predstavlja naše običaje

Published

on

Filipinka Ingrid Andrade se prije sedam godina zbog ljubavi doselila u Miričinu kod Gračanice. Vrijeme koristi predstavljajući lokacije i bosanskohercegovačke običaje u svijetu. Naša ekipa posjetila je ovu porodicu koja uspješno prkosi predrasudama i evo šta smo zabilježili.

U periodu kada smo stigli u njihov dom, Ingrid je imala gostovanje na jednoj od najvećih filipinskih televizija. Zbog jezika i nemogućnosti zaposlenja, odlučila je putem društvenih mreža predstavljati običaje BiH u svijetu i uspješno to radi.

“Bosna ima lijepe stvari za vidjeti za vidjeti, ali ljudi ne znaju gdje je Bosna. Onda sam rekla hajdemo snimati gdje porodica ide, gdje odmara, putuje”, priča Ingrid.

Sa Adnanom Oštrakovićem, koji je tada boravio u Afganistanu, upoznala se putem društvenih mreža. Vjenčali su se u Dubaiju, zbog lakše procedure. Bilo, je kažu, predrasuda, ali su uspješno savladane.

“Svaka kultura je drugačija, i ako se niste susretali sa drugim kulturama ne razumijete to i teško pada. I sad ima taj period adaptacije”, kaže Adnan.

Adnan i Ingrid imaju kćerke Stelu i Lejlu. U kući govore engleskim i bosanskim jezikom, a djevojčice vole pomagati u bašti.

“Ja kad jedem nešto i ima one sjemenke, ja ću svašta posaditi od tih sjemenki”, kaže Lejla.

Ingrid kaže da su običaji na Filipinima i ovdje slični.

“Ljudi ovdje su isto kao Filipinci, gostoprimljivi. Kada im dolaze gosti, koriste nove čaše, nove tanjure, sve novo. Filipinci isto. Ako imamo goste, mama priprema sve novo”, ističe Ingrid.

Porodicu na Filipinima posjetili su nekoliko puta i nameravaju ponovo kada uslovi dozvole. Nerijetko se putem njenih stranica jave i oni koji žele pomoći ugroženim građanima naše zemlje, a Ingrid kaže da je to dodatno motiviše.

(BHRT)

Continue Reading

Magazin

Šta se događa sa tijelom kada ne spavate dovoljno?

Published

on

Ako vam pada na pamet da propustite par sati sna jer postoji mnogo boljih stvari koje možete da radite, vrijeme je da razmislite još jednom.

Spavanje pomaže tijelu da se oporavi od treninga, dnevnog stresa i napuni energijom. Ako se lišite čak i jednog sata sna, nakon nekog vremena počećete da osjećate negativan efekat na zdravlje.

– Kad ne spavate dovoljno, trpe vaše performanse, mentalna otpornost, fleksibilnost i zdravlje uopšte – kaže savjetnik za spavanje, dr Ben Smar.

Što se tačno događa vašem tijelu, zavisi od toga koliko sna gubite tokom noći.

Propušten jedan sat sna

Ako legnete sat kasnije nego što je uobičajeno, zavaraćete svoj cirkadijski sat. Ako morate da se probudite ranije nego obično, gubite malo REM faze sna, koja se obično događa pri kraju noći. REM faza je važna da biste bili emocionalno otporni, fokusirani i svježi ujutro.

– Uopšteno govoreći, gubitak jednog sata sna mogao bi da dovede do toga da budete mrzovoljni i vjerovatno ćete preko dana osjećati pospanost i često ćete zijevati – ističe docent na Institutu NYU Langhorn Azizi Sejšes za Men’s Health.

Trener Aleks Savoj upozorava da zbog gubitka jednog sata sna možete da osjetite pad imuniteta.

– Kada spavate, vaše tijelo proizvodi proteine ​​koji se nazivaju citokini, koji služe kao gorivo za vaša bijela krvna zrnca. Nedostatak sna smanjuje proizvodnju citokina i čini vas osjetljivijima na bakterije i viruse – pojašnjava Savoj.

Ako propustite dva sata sna

U ovoj fazi možete da iskusite više promjena.

– Kada izgubite dva sata sna, možete da iskusite značajnu dnevnu pospanost i lagano drhtanje. Koordinacija očiju i ruku je isključena, a refleksi možda neće biti tako oštri – kaže Sejšes.

Mogli biste iskusiti i glavobolju.

Propuštena tri sata sna

Kada umjesto sedam do devet sati, tokom noći spavate samo četiri do šest sati, osjećati ćete se istrošeno i nesposobno za normalno funkcioniranje, upozorava Sejšes.

– Produženo lišavanje sna može da vas dovede u veći rizik od srčanog udara. To se ne događa samo zbog rizika od povišenog kortizola i krvnog pritiska već i zbog viška kilograma koji podstiče stres prouzrokovan nedostatkom sna. Kad ljudi ne spavaju dovoljno, žude za ugljikohidratima – tvrdi dr Aleks Dimitriu.

Osim što u ovoj fazi možete da budete mrzovoljni i zbog toga nepoželjni u društvu, koncentracija će vam padati i nećete moći da se  fokusirate čak ni na jednostavne zadatke.

Ako propustite četiri ili više sati sna

Efekti na vaše zdravlje i život u ovoj fazi postaju veoma jaki. Mozak nije imao priliku da se odmori, a vi ste podložni nezdravom jedenju. Kad ste nenaspavani, povećava se nivo hormona grelina, koji izaziva glad i žudnju. Savoj kaže da možete da osetite pojačanu želju za slatkom i prženom hranom.

Povećava se i rizik od dijabetesa, pamćenje vas ne služi najbolje, a u ovoj fazi počinje da se stvara i protein tau, koji je povišen kod ljudi koji pate od Alchajmerove bolesti, ističe dr Dimitriu.

(Agencije)

Continue Reading