Poveži se s nama

Lifestyle

Adis zaprosio Mersiju u bolničkoj sobi: Ljubav jača od bolesti krunisana brakom

Published

on

Ljubavni meridijani i paralele na relaciji Visoko – Gradačac upleli su se kroz hiljade zaljubljenih čvorića najljepšeg bosanskog ćilima. Prelijepa Mersija Omeragić, žena zmaj iz Gradačca, osvojila je srce mladog vrijednog momka Adisa Ahmića iz Goduše koji je u Gradačcu našao posao.

Adina ljubavna priča prepuna romantike i zagrljaja sa Mersijom prijete da obori sve rekorde na tablici zaljubljenih.

Za momka iz Plaholja život je bio med i mlijeko uz začine ljubavi dok nije počeo osjećati bolove u glavi i bubrezima uz visok pritisak i slabljenje vida. Bol je pokušao sakrivati, ali je za Mersijinu ljubav posjetio doktora u Gradačcu, pa onda i u Tuzli, gdje se ljubavna priča pretvorila u životnu bitku.

Doktori su se čudili kako je uopšte izdržavao bolove jer su bubrezi skoro potpuno otkazali, a pritisak su mu teško spuštali u granice normale. Stradali su i krvni sudovi, a onda je sve počelo uticati i na vid. Sve se to dešavalo u prethodnih par sedmica gdje je Ado počeo tugovati i klonuti psihički bez svoje Mersije koja ga nije mogla viđati zbog pandemije korona virusa.

Onda je doktor iz Tuzle popravio situaciju. Osigurao je bolničku sobu u koju je telefonom pozvana Mersija. Nije znala razlog poziva i plašila se najgoreg. Kada je stigla u sobu i kada su ostali nasamo, Ado je kleknuo, izvadio zaručnički prsten i pitao želi li se udati za njega.

Svi okovi stresa i brige su istog trena popucali, a Mersija je zaplakala od radosti i naravno pristala. U ljubavnom i životnom mozaiku, dio slagalice su popunili Adisovi roditelji koji su nakon puta u Gradačac dogovorili sa Mersijinim roditeljima nastavak ljubavne priče dvoje mladih. Mersijina porodica Omeragić je bila jasna. Adis i Mersija u dobru i zlu ZAJEDNO.

U subotu 8. maja Adu i Mersiju je vjenčao efendija Rasim Alihodžić. Goduška džamija je bilo mjesto gdje su i zvanično postali muž i žena. Ado iako već dvije sedmice na dijaliznom tretmanu, smogao je snage da zajedno sa Mersijom ispiše nove stranice zajedničkog života prepunog ljubavi. Dok su svatovi dolazili i prilazili kući skoro svi su plakali. Suze radosnice i obrazi natopljeni brigom.

„Nemojte plakat’. Dajte malo osmijeha. Dijalizni pacijent vam dolazi sa osmijehom. Nema predaje. Ja se nisam pred’o, nemojte ni vi.“- poručio je Ado nakon svadbenih petardi dobrodošlice. Svadbene sitnice, darivanje mlade, a onda odlazak na medeni dan-noć u Travnik, pa povratak u Gradačac i Tuzlu na nastavak liječenja.

Adino zdravlje je narušeno, ali dok ima dobrih ljudi biće i nade jer mnogo dobrih duša imaju Visoko i Goduša. Ovisno o Adisovom stanju ljubavna priča i životna bitka sada je najviše usmjerena ka osiguravanju i transplataciji bubrega.

Životna bitka u dvoje je lakša. Ljubav sve pobjeđuje. Nadajmo se dobrim vijestima i nastavku Adine i Mersijine romanse o kojoj ćemo sa zadovoljstvom izvještavati.

(vipromo.ba)

Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Lifestyle

Idealno za bajramsku sofru: Baklava sa slatkim kajmakom na dva načina

Published

on

Bajramsku sofru nemoguće je zmisliti bez baklave. Najčešće se priprema sa orasima, ali posljednjih godina domaćice ovu poslasticu prave i sa lješnicima, bademima, pistacijama.

No, baklava se, istina one modernije varijante, može pripremiti i sa suhim šljivama, čokoladom, a mi predlažemo i jedan stari, pomalo zaboravljeni recept – baklavu sa slatkim kajmakom.

Evo kako ćete je pripremiti na dva načina.

Prvi način

Potrebni sastojci: 300 g gotovih jufki, 3 jaja, 150 g griza, 200 g slatkog kajmaka, 60 g šećera, malo kore i soka od limuna, 100 g maslaca.

Agda: 400 g šećera, 4 dcl vode.

Postupak pripreme:

Slatki kajmak se skida sa ukuhanog mlijeka. Za recept možete koristiti mlijeko sa tri i po posto masnoće (1,5 l), pa mu dodati slatko vrhnje od 38 posto masnoće (0,5 l), i kuhati na niskoj temperaturi dok se ne pojavi deblji sloj kajmaka.

Potom pustiti da se ohladi, skinuti kajmak, pa ponoviti postupak kuhanja tri do četiri puta.

Recept je sa osam listova jufki koje ćete prepoloviti.

Maslac otopiti na laganoj vatri, za premazivanje jufki.

U dubljoj posudi umutiti fil od kajmaka, šećera, griza i žumanaca.

Bjelanca umutiti u čvrsti snijeg i dodati u smjesu sa kajmakom.

Sve dobro sjediniti.

Tepsiju premazati maslacem i početi slagati baklavu.

Na dno tepsije staviti sedam jufki, svaku premazati maslacem, pa filom. Postupak ponoviti još jednom i na kraju opet dodati sedam jufki.

Kad se jufke izrežu u veličinu tepsije, ostane viška, pa taj višak možete staviti u sredinu da bi bilo po sedam redova.

Baklavu izrezati, oštrim nožem, premazati maslacem i peći na 200 stepeni Celzijusa dok ne dobije lijepu boju. Ako je temperatura jaka, smanjiti malo, pa peći baklavu oko 35 do 40 minuta.

Za agdu vodu i šećer prokuhati, pa pustiti da kuha tri minute.

Pečenu baklavu ostaviti da se malo ohladi. Mlaku baklavu zaliti mlakom agdom.

Baklavu dobro ohladiti, najbolje prekop noći.

Tepsija za ovu baklavu je veličine 32×22 centimetra.

Savjet: U fil možete staviti grožđice.

Drugi način

Potrebni sastojci za fil: 4 jaja, 4 kašike meda, 30 dkg slatkog kajmaka (skinutog sa kuhanog mlijeka), 10 dkg badema.

Agda: 70-100 dkg šećera, limunov sok, voda.

Još je potrebno: jufke (napravljene uz dodatak jednog žumanca).

Postupak pripreme:

Umutite žumanca, umješajte med i kajmak. U ovu smjesu dodajte čvrsto umućena bjelanca. Na kraju dodajte i mljevene bademe.

U namašćenu tepsiju složite četiri jufke, svaku začinite rastopljenim maslacem. Na posljednju stavite fil. Postupak ponavljajte dok ne potrošite sve jufke i fil.

Pecite baklavu 10 minuta na jačoj i 30 minuta na slabijoj temperaturi.

Za to vrijeme napravite agdu (stavite šećer u vodu, ali tako da bude uronjen jedan do dva centimetra).

Pečenu baklavu izrežite na kocke ili rombove, zalijte toplom agdom i vratite u isključenu prohlađenu rernu gdje treba ostati do jutra.

Continue Reading

Lifestyle

Ne odustajte od fizičke aktivnosti, a evo i zašto

Published

on

Ukoliko radite od kuće i sjedite za računarom, vaša fizička aktivnost je minimalna i uskoro će vas zaboljeti leđa. Ipak, to ne znači da biste trebali tražiti neko dodatno vrijeme da biste išli u fitness centar ili duge šetnje.

Vježbati možete i od kuće i to sjedeći, tokom pauze dok radite za kompjuterom. Nedostatak fizičke aktivnosti, prema pravilu, vodi u razvoj dijabetesa, srčanih problema i lošeg rada bubrega…

Početni položaj

Lakat – koljeno – Ispravite kičmu ne oslanjajući se na naslon stolice. Dlanove stavite na potiljak. Podignite desno koljeno ka grudima, a lijevi lakat priljubite uz desno koljeno. Vratite se u početni položaj. Ponovite 15 puta naizmjenično suprotan lakat – suprotno koljeno.

Rotiranje trupa – Sjedite na ivicu stolice s razdvojenim nogama. Ruke ispružite u ravni ramena. Nagnite trup blago ka naprijed i desnom rukom zamahnite ka lijevom stopalu dok ga ne dodirnete. Vratite se u početni položaj, pa lijevom rukom zamahnite ka desnom stopalu. Uradite 20 ponavljanja za svaku stranu.

Ustranu – Sjedite na ivicu stolice, kičmu držite uspravno. Oslonite se rukama na rukohvate. Nagnite tijelo ustranu, oslanjajući se na jedan sjedalni mišić. Spojite noge i podignite koljena ka grudima. Vratite se u početni položaj. Ponovite vježbu naginjući se na drugu stranu. Uradite od 10 do 20 ponavljanja za svaku stranu.

Ispravite kičmu

Koljeno na grudi – Dok sjedite ispravite kičmu, ne oslanjajući se na naslon stolice. Stopala su na podu, razmaknuta u širini kukova. Podignite desno koljeno ka grudima i istovremeno uvucite stomak. Prilikom podizanja stavite ruke na potkoljenicu da biste što bolje istegli donje trbušne mišiće. Ponovite vježbu 20-30 puta naizmjenično podižući lijevu i desnu nogu, prenosi avaz.ba.

Continue Reading

Lifestyle

Zašto su pistacije odlična grickalica

Published

on

Danas su bademi i indijski oraščići jedni od najpoznatijih vrsti orašastih plodova, a šta je s često zaboravljenim pistacijama?

Kad želite nešto zdravo, hrskavo i lako za jesti u pokretu orašasti plodovi svih vrsta – bademi, kikiriki, indijski oraščić – odlična su opcija, a uzevši u obzir da su orašasti plodovi dobri izvor masti, vlakana i proteina uz obilje različitih vitamina i minerala  odličan su izbor i zbog zdravlja.

Istraživanja navode da konzumiranje orašastih plodova može zaštititi od kardiovaskularnih problema poput srčanih bolesti i visokog krvnog tlaka kao i dijabetesa tipa 2.

Možda vam čak mogu pomoći da održite zdravu težinu.

Zdravstvene koristi pistacija:

Iako možda nije tako popularna poput badema i pistacija je jako dobra za vas.

“Pistacije imaju puno hranjivih tvari i dobre su za zdravlje”, rekla je Kim Larson, nutricionistica Total Healtha u Seattleu za Woman’s Health.

1. Odličan izvor vlakana

“Vlakna su važna za niz različitih aspekata našeg zdravlja, kao što su pravilno funkcionisanje probave  i pomaganje u održavanju zdrave težine. Budući da vlakna povećavaju sitost, pistacije mogu zapravo pomoći u kontroli težine ako se jedu u odgovarajućim količinama”, kaže Larson.

2. Pistacije su manje kalorične od većine ostalih orašastih plodova

Sa 159 kalorija na 25 grama pistacije su jedna od manje kaloričnih vrsta orašastih plodova. Sto grama pistacija sadrži 550 kalorija, dok 100 grama lješnjaka sadrži 630 kalorija, 670 kalorija sadrži 100 grama oraha dok 100 grama makadamija oraha imaju čak 720 kalorija.

3. Pune su antioksidansa

“Zbog svoje jedinstvene ljubičaste i zelene boje, pistacije mogu imati više antioksidansa i jače protivupalno djelovanje od ostalih orašastih plodova”, kaže Angelone. Ove boje uzrokuje hranjiva tvar lutein povezan s beta-karotenom i vitaminom A te antocijaninom.

Continue Reading