Poveži se s nama

Lifestyle

Zašto su pistacije odlična grickalica

Published

on

Danas su bademi i indijski oraščići jedni od najpoznatijih vrsti orašastih plodova, a šta je s često zaboravljenim pistacijama?

Kad želite nešto zdravo, hrskavo i lako za jesti u pokretu orašasti plodovi svih vrsta – bademi, kikiriki, indijski oraščić – odlična su opcija, a uzevši u obzir da su orašasti plodovi dobri izvor masti, vlakana i proteina uz obilje različitih vitamina i minerala  odličan su izbor i zbog zdravlja.

Istraživanja navode da konzumiranje orašastih plodova može zaštititi od kardiovaskularnih problema poput srčanih bolesti i visokog krvnog tlaka kao i dijabetesa tipa 2.

Možda vam čak mogu pomoći da održite zdravu težinu.

Zdravstvene koristi pistacija:

Iako možda nije tako popularna poput badema i pistacija je jako dobra za vas.

“Pistacije imaju puno hranjivih tvari i dobre su za zdravlje”, rekla je Kim Larson, nutricionistica Total Healtha u Seattleu za Woman’s Health.

1. Odličan izvor vlakana

“Vlakna su važna za niz različitih aspekata našeg zdravlja, kao što su pravilno funkcionisanje probave  i pomaganje u održavanju zdrave težine. Budući da vlakna povećavaju sitost, pistacije mogu zapravo pomoći u kontroli težine ako se jedu u odgovarajućim količinama”, kaže Larson.

2. Pistacije su manje kalorične od većine ostalih orašastih plodova

Sa 159 kalorija na 25 grama pistacije su jedna od manje kaloričnih vrsta orašastih plodova. Sto grama pistacija sadrži 550 kalorija, dok 100 grama lješnjaka sadrži 630 kalorija, 670 kalorija sadrži 100 grama oraha dok 100 grama makadamija oraha imaju čak 720 kalorija.

3. Pune su antioksidansa

“Zbog svoje jedinstvene ljubičaste i zelene boje, pistacije mogu imati više antioksidansa i jače protivupalno djelovanje od ostalih orašastih plodova”, kaže Angelone. Ove boje uzrokuje hranjiva tvar lutein povezan s beta-karotenom i vitaminom A te antocijaninom.

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Lifestyle

Pet razloga da hurme uvrstite u ishranu

Published

on

Hurme imaju širok spektar zdravstvenih benefita, a smatraju se i najzdravijim voćem! U nastavku vam navodimo pet razloga da ih uvrstite u ishranu.

Ovo ukusno voće potiče iz regije koje se proteže izmeđz Egipta i jugozapadne Azije, a hiljadama godina bile su osnovna hrana Bliskog Istoka. Idealna su zamjena za slatkiše, ali to nije sve… Evo zašto bi trebalo da se nađu na vašem meniju…

Bogate hranljivim materijama

Tri hurme obezbeđuju oko 200 kalorija i 54 grama ugljenih hidrata sa oko 5 grama vlakana. Uključuju vitamine B, vitamin K, kalcijum, željezo, magnezijum, kalijum, cink i mangan.

Hurme i antioksidanti

Osim sadržaja vitamina i minerala, hurme su bogate antioksidantima. Odličan su izvor prirodnih antioksidanata, koji se mogu koristiti za suzbijanje bolesti povezanih sa oksidativnim stresom. Oksidativni stres nastaje kada postoji neravnoteža između proizvodnje slobodnih radikala koji oštećuju ćelije i sposobnosti tijela da se suprotstavi njihovim štetnim efektima. Hurme takođe sadrže antiinflamatorna i antimikrobna jedinjenja, što znači da igraju ulogu u borbi protiv zaraznih bolesti. Takođe imaju anti-gljivična svojstva, piše Health.

Hurme su prirodno slatke

Mnogi smatraju da su hurme suho voće, ali su zapravo svježe voće. Pošto su neprerađene, šećer se prirodno pojavljuje.

Hurme i zdravlje probave

Prema istraživanjima tri hurme obezbeđuju oko 18% dnevnog unosa vlakana, koja podržavaju dobru probavnu funkciju.

Snižavaju holesterol

Hurme imaju sposobnost da smanje nivo LDL, neželjenog holesterola u tijelu. Odlična su hrana za one koji imaju visok holesterol, a koji kasnije može da dovede do masnih naslaga i brojnih kardiovaskularnih problema.

Continue Reading

Lifestyle

Palenta: Lagani doručak ili večera

Published

on

Palenta je jelo od ukuhanog kukuruznog griza. Jede se često s mlijekom, vrhnjem, jogurtom ili pak kao prilog uz glavno mesno jelo sa saftom. Donosimo vam jednostavni recept za pripremu palente.

Sastojci:

250 ml vode

100 ml Mljeka

1 mala kasika soli

1 kasika ulja

4 kasike palente (60 g)

Priprema:

Mljeko, vodu, ulje staviti da se kuha. Kad počne da se zagrijava dodati palentu, soli po ukusu i cjelo vrjeme mješati na laganoj vatri dok se ne zgusne, nekih 5 minuta.

Maknuti sa vatre i dodati po ukusu 1 mali komadic putera i dobro izmješati da se istopi. Sluziti sa sirom, pavlakom, preko ili po zelji.

Vrlo je ukusno preko palente posuti pekmez i tako dobiti desert.

Probajte!

Continue Reading

Lifestyle

Koliko je grožđe dobro za vaše zdravlje

Published

on

Zahvaljujući njegovom nutricijskom sadržaju, grožđe igra važnu ulogu u održavanju zdravog života, a u nastavku saznajte i zašto.

Doprinosi liječenju astme

Zbog njegovih terapeutskih vrijednosti, grožđe se može koristiti za liječenje astme, a i njegova asimilacijska moć je veća. Osim toga, ovo voće povećava vlažnost u plućima.

Srčanih oboljenja…

Grožđe povećava dušikov monoksid u krvi, što sprječava stvaranje krvnih ugrušaka, a čime se smanjuju šanse od srčanog napada. Osim toga, antioksidans prisutan u grožđu sprječava oksidaciju LDL holesterola, koji blokira krvne žile.

Migrene…

Sok od zrelog grožđa je dobro alternativno sredstvo za liječenje migrene. Potrebno ga je piti u ranim jutarnjim satima, bez miješanja s vodom.

Zatvora…

Grožđe je vrlo učinkovito u liječenju zatvora. Smatra se laksativom, jer sadrži organske kiseline, šećer i celulozu.

Umora…

Sok od bijelog grožđa dopunjuje sadržaj željeza u tijelu i sprječava umor, dok, s druge strane, crno grožđe ne obezbjeđuje ovaj mineral, čak utiče na smanjenje njegovog postotka. Konzumiranjem soka od grožđa obezbijedit ćete sebi potrebnu energiju, a antioksidansi prisutni u ovom voću doprinijet će jačanju vašeg imunog sistema.

Poremećaja bubrega…

Grožđe može značajno smanjiti kiselost mokraćne kiseline i pomoći u eliminaciji kiseline iz sistema, čime se smanjuje radni pritisak bubrega.

Alzheimerove bolesti…

Resveratrol, korisni polifenol prisutan u grožđu smanjuje nivo amiloidnih beta peptida kod osoba sa Alzheimerovom bolešću. Istraživanja pokazuju da grožđe može poboljšati zdravlje mozga i spriječiti nastajanje neurodegenerativnih bolesti.

Makularne degeneracije…

Ovo voće može spriječiti makularnu degeneraciju, gubitak vida koji se javlja u starosti, pa pokušajte svakodnevno konzumirati određenu količinu grožđa.

Katarakte…

Flavonoidi koji se nalaze u grožđu sadrže antioksidanse, što može smanjiti oštećenja koja uzrokuju slobodni radikali, kao što je katarakta.

Smanjuje holesterol u krvi

Grožđe sadrži spoj nazvan pterostilben, koji ima moć da smanji nivo holesterola u krvi. Saponini koji se nalaze u koži grožđa također mogu spriječiti apsorpciju holesterola, vežući se za njega.

Djeluje antibakterijski

Crno grožđe ima jaka antibakterijska i antivirusna svojstva, a može vas zaštititi i od infekcije. Zbog svog protivupalnog djelovanja, ovo voće je i antikancerogeno, a posebno je djelotvorno u sprječavanju raka debelog crijeva i dojke.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement