Poveži se s nama

Magazin

Neugodno znojenje posebno nas muči ljeti. Što poduzeti, koju hranu izbjegavati, a koju pojačano konzumirati, da ne budete neugodni sebi i drugima?

Jedan od većih problema s kojima se ljeti susrećemo svakao je pojačano znojenje. Ljudi koji s tim nemaju problema i tvrde da se ne znoje prava su rijetkost, ali to ujedno može značiti da s njihovim zdravljem nešto nije u redu.

Naime, znojenjem se tijelo hladi i tako se prirodno bori protiv vrućine.

Većini ljudi znojenje znači neugodnost jer se tragovi znoja vide na odjeći, što je estetski neprihvatljivo, pogotovo u poslovnom svijetu, a ništa manji problem nije ni neugodan miris koji se širi nakon nekoliko sati, pogotovo ako niste u prilici tuširati se i presvući se.

“Neugodan miris ispod pazuha prilično je čest. Znojenjem tijelo regulira temperaturu, na taj se način hladi i pod utjecajem viših temperatura znojne žlijezde brže rade”, kaže dermatolog Joshua Zeichner.

Znoj sam po sebi nema miris. Njega uzrokuju bakterije prisutne na koži, koje izlučevinama uzrokuju neugodne posljedice.

Postoje slučajevi kada znojne žlijezde izlučuju prekomjerne količine znoja. Stanje se naziva hipertireoza. To je najčešće genetsko stanje, a ponekad je posljedica uzimanja određenih lijekova ili hormonalnih promjena.

Ali gdje je odgovor na pitanje zašto znoj odjednom ima izraženiji i još uznemirujući miris nego inače? Stvar vjerojatno nije puka slučajnost, a glavni razlog tome dermatolog iznosi na sljedeći način:

“Konzumiranje veće količine određene hrane, poput križnog povrća, koje uključuje kupus, brokulu, prokulice, cvjetaču, kineski kupus, kelj, potočarku i rotkvicu, moglo bi biti krivo za izraženiji tjelesni miris”, upozorava dr. Zeichner te pojašnjava:

– Budući da ove namirnice sadrže tvari koje tijelo ne može u potpunosti razgraditi, one se također znojenjem izlučuju iz tijela, bakterije na koži ih razgrađuju i uzrokuju jače mirise, koji, među ostalim, ovise o vrsti mikroorganizama na koži svakog pojedinca.

Još jedan uobičajeni razlog prekomjerna znojenja, a time i zamjetnijih mirisa je povećani stres. On potiče djelovanje apokrinih žlijezda koje zauzvrat izlučuju više znoja koji bakterije razgrađuju na koži i uzrokuju neugodan miris.

Neka zdravstvena stanja također mogu prouzročiti prekomjerno znojenje. To uključuje disfunkciju štitnjače, bolesti jetre i dijabetes.

Što se može učiniti. Prevencija je definitivno na prvome mjestu. Izbjegavajte hranu koja pospješuje znojenje i utječe na miris znoja (jaki začini, češnjak, luk, spomenuto povrće), ograničite konzumaciju alkohola, kave, nikotina.

Ako ste izloženi prekomjernu stresu, pronađite načine za njegovo ublažavanje, vodite računa o redovitoj higijeni, koristite dezodoranse ili antiperspirante i nosite prozračnu, široku odjeću od prirodnih materijala.

U pravilu, miris ispod pazuha nije razlog za posjet liječniku. Međutim, u određenim slučajevima pregled neće biti suvišan. Konkretno, kada se miris znoja iznenada promijeni, za što nema očitog razloga, u pozadini se može skrivati ​​neprepoznato medicinsko stanje.

I naravno, ishrana je bitna. Postoje namirnice koje pomažu u ublažavanju stanja.
Lubenica je jedna od namirnica koje će vam pomoći u borbi protiv pretjeranog znojenja. Budući da sadrži više od 90 posto vode, pomaže da u ljetnoj vrućini ostanemo hidrirani.

Osim toga, lubenica je bez masti i sadrži obilje vitamina A i C, te puno likopena, antioksidansa koji sprječava kardiovaskularne bolesti i rak.

Dinja je iznimno osvježavajuća jer sadrži puno vode, što je bitno u vrućim ljetnim danima. Dinja sadrži malo kalorija, a mnogo kalija i stoga se osobito preporučuje osobama koje imaju problema s povišenim krvnim tlakom, dijabetesom i kardiovaskularnim bolestima.

Krastavci su na vrhu ljestvice voća i povrća s najviše vode. Idealan su saveznik u mršavljenju pa ga je dobro uvrstiti u ljetne salate koje će učiniti ugodno hrskavima. Krastavci imaju laksativni i detoksikacijski učinak, pomažu ukloniti toksine iz organizma i tako održavaju zdravlje kože i tkiva istodobno nadoknađujući fosfor, cink, kalcij i vitamin B.

Rotkvica je jedna od najboljih namirnica za snižavanje tjelesne temperature, jer sadrži puno vode i vitamina C koji ima detoksikacijsko i antioksidacijsko djelovanje.

Kao bogat izvor kalija, smanjuje rizik od moždanog udara ili bubrežnih kamenaca.

Grejp, naranče, limeta, limun i ostali agrumi odlično hlade organizam. Tajna je u visokom sadržaju fitonutrijenata poput antocijana, flavona, vitamina C, polifenola.

Agrumi dokazano održavaju zdravlje kože i imunološkog sustava, potiču metabolizam i poboljšavaju sposobnost organizma da lakše razgrađuje masnoće iz hrane.

Uključite breskve u svoj jelovnik jer ćete tako vrlo brzo nadoknaditi kalij, vitamin A i B12, te druge hranjive tvari koje pomažu u održavanju tjelesne temperature i poboljšavaju izgled kože. I marelice su također izvrsna prirodna pomoć za snižavanje tjelesne temperature i manje znojenja.

Nakon konzumiranja određenih namirnica u ustima nam ostaje trpak okus, malčice opor, gorkast. Uzrokuje ga tanin koji pomaže organizmu da bolje apsorbira vodu. Ugodna posljedica je više vode u stanicama i bolje hlađenje tijela. Ovaj čudesni okus prepoznat ćete ako konzumirate grah, leću, grožđe i banane.

Zeleno lisnato povrće prava je bomba vitamina i hranjivih tvari. Većina ih sadrži puno kalcija koji igra važnu ulogu u snižavanju tjelesne temperature, djelujući kao termoregulator. A klorofil upravo čudesno djeluje na izgled kože.

Ako jedete cjelovite žitarice, svakako ćete se manje znojiti. One su pune magnezija koji opušta mišiće i živčane stanice. Osim toga, poboljšavaju apsorpciju kalcija u organizmu, što je važno u reguliranju tjelesne temperature.

(Slobodna dalmacija)

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Advertisement
Advertisement