U Federaciji BiH za godinu i pol u saobraćaju stradala 1.022 pješaka, od čega 33 sa smrtnim ishodom

Tokom prošle i u prvoj polovini ove godine na području Federacije BiH u saobraćaju su stradala 1.022 pješaka, među kojima 33 osobe sa smrtnim ishodom, 291 sa težim i 698 pješaka sa lakšim povredama, podaci su kantonalnih ministarstava unutrašnjih poslova.

Po broju stradalih pješaka u saobraćaju prednjači Tuzlanski kanton (247), a prate ga Kanton Sarajevo (271) i Zeničko-dobojski kanton (202).

Zbog ovakvih poražavajućih podataka, JP Ceste Federacije su u saradnji s kantonalnim MUP-ovima, Federalnim ministarstvom prometa i komunikacija, BIHAMK-om i udruženjima pokrenule su kampanju pod nazivom “Sigurnost pješaka u cestovnom saobraćaju”, koja je predstavljena danas u Sarajevu.

Reuf Boračić, voditelj odjeljenja sigurnosti prometa u JP Ceste Federacije, kazao je kako je saradnja između pomenutih institucija veoma dobra, no ono što nedostaje svakako su strategije i akcioni planovi na nivou države i entiteta.

“Nemamo sistemski koordinirano djelovanje. Problem sa bezobraznim pojedincima koji svjesno krše propise, koji ispred škole parkiraju na obilježenom pješačkom prelazu su najveći naš izazov, s obzirom da nemamo dovoljno policajaca koji bi te sve ljude sklonili”, rekao je Boračić i dodao kako su proveli niz aktivnosti u kontekstu boljeg osvjetljenja saobraćajnica i vidljivosti pješačkih prelaza.

Tomislav Bojić, načelnik Jedinice sigurnosti u prometu u Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija, iznio je podatke o broju stradalih pješaka kazavši kako su oni poražavajući, zbog čega je odlučeno da se krene sa medijskom kampanjom.

“Zajedničkim snagama smo odlučili pokrenemo jednu kampanju kako i podigli svijest svih nas, a kako bi se ponašali prema pravilima u prometu jer to svakog dana i svakog trenutka može spasiti jedan život”, rekao je Bojić.

Istraživanje koje su proveli, kaže, pokazalo je da ni pješaci ni vozači motornih vozila ne poštuju saobraćajna pravila.

“Imamo veliki broj pješaka koji prelaze na crvenom svjetlu na pješačkom prelazu. Imamo veliki broj vozača, nažalost, koji ne puštaju pješake, koji ne smanjuju brzinu priliko prilaska pješačkom prelazu. Ovom prilikom želim apelovati da probamo više raditi na podizanju svijesti svih sudionika u prometu. Kažnjavanje bi nam trebalo biti zadnje, a kasnimo za Evropom i svijetom u podizanju svijesti”, rekao je Bojić.

Silma Muminović, koordinatorica za treninge i edukaciju u BIHAMK-u, predstavila je letak u kojem su navedeni najvažniji aspekti, upozorenja i problemi koji se tiču sigurnosti pješaka.

Ukazano je na opasnost korištenja mobitela u saobraćaju, vidljivost pješaka, pravilno kretanje cestom, kretanje preko pješačkog prelaza, istaknuti su bitni saobraćajni znakovi i savjeti za pješake.

Na pitanje novinara da li se institucije u Bosni i Hercegovini bave i pitanjem električnih romobila, s obzirom na činjenicu da su sve češće korisnici ovih vozila učesnici u saobraćajnim nesrećama, Muminović je odgovorila kako su održani sastanci na tu temu, ali kako i dalje najveći problem predstavlja nepostojanje zakonskih propisa za električne romobile.

Više u prilogu BHRT-a:

BHRT

Povezani članci

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Back to top button