U zakon ulaze električni romobili, evo šta trebate znati

Pripremljene su nove izmjene i dopune Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama u Bosni i Hercegovine koje u zakon konačno uvode električne automobile, definiraju nasilničku vožnju, propisuju kada se oduzimaju vozila, strožije kažnjavaju neki prekršaji, ali i prave izuzeci ko ne mora korisitit sigurnosni pojas, te još niz drugih novina.

Nove izmjene i dopune Zakona upućene su u proceduru konsultacija i tek trebaju doći pred Vijeće ministara Bosne i Hercegovine.

Kada je u pitanju električni romobil, odnosno lično električno prijevozno sredstvo, njime mogu upravljati stariji od 14 godina, a kreće se biciklističnom stazom. Ako nema biciklističke staze, ide pješačkom pod uvjetom da vozač vodi računa o sigurnosti pješaka. Ako pak nema ni pješačke, kreće se cestom na kojoj je brizna ograničena na 30 kilometara na sat i gdje je to dopušteno saobraćajnim znakom i to što bliže desnoj ivici ceste.

Prijedlogom je predviđeno i da su vozači ličnog prijevoznog sredstva, jednako kao i bicikla, dužni prije prelaska ceste, kada biciklistička staza nije označena, stati i kao pješaci gurati svoje vozilo preko ceste.

Također, ako ih je više, moraju voziti jedan iza drugog.

Vozač električnog romobila ne smije koristiti slušalice na oba uha niti koristiti mobitel. On, kao i biciklista, od prvog sumraka do potpunog svitanja kao i za vrijeme smanjene dnevne vidljivosti mora na sebi imati reflektirajući prsluk.

Vozači električnog romobila i slično ne smiju ga ostaviti bez nadzora na prometnim površinama.

Kazne su od 100 KM do 300 KM.

Data je i definicija ličnog prijevoznog sredstva koje se uvodi u zakon, a to je da je bez sjedećeg mjesta, ne može ići brže od 25 kilometara na sat…, a to su vozilo koje se može samo uravnotežiti, monocikl s motornim ili električnim pogonom, romobil s motornim ili električnim pogonom i slično.

Sve ostalo što nije razvrstano u neku kategoriju, ne smije se kretati ni trotoarom ni cestom.

Predviđeno je i da vozač ličnog prijevoznog sredstva ne može prevoziti druge osobe.
Naknada ako zovu policiju zbog manjeg udesa.

Kada su u pitanju druge novine, u zakon se konačno uvodi obaveza plaćanja naknade policiji za izlazak na mjesto nezgode s manjom materijalnom štetom, a po zahtjevu jednog od učesnika saobraćaja. Podsjetimo, ranije je propisano da se u slučaju ovakve nezgode vozači popunjavaju evropski izvještaj.

Zakonom se, kako je predloženo, uvodi izuzetak od korištenja sigurnosnog pojasa.
Njega ubuduće ne mora koristiti osoba koja ima uvjerenje da iz zdravstvenih razloga ne može koristiti pojas. Zdravstvenim razlozima smatraju se hronične bolesti, deformiteti tijela, povrede ili stanja kod kojih bi korištenje sigurnosnog pojasa tokom vožnje moglo dodatno narušiti zdravlje, ugroziti život ili oporavak te dovesti do neželjenih komplikacija, prijevremenog poroda te mogućeg invaliditeta.

U zakon se dodaje i stav da ni vozač ne smije držati dijete u krilu, što bi trebalo biti nešto što se podrazumijeva, ali je očito zbog nesavjesnih vozača bilo potrebe da se precizira u zakonu. Za to je propisana kazna od 400 KM do 1.000 KM.

Kada su u pitanju druge odredbe koje se mijenjaju, novim predloženim izmjenama i dopunama Zakona propisano je da vozač na autocesti smije prestići auto, ali ne smije prelaziti iz trake u traku, požurivati vozila ispred sebe blicanjem ili sirenom, preticati zaustavnom trakom.

U slučaju zastoja vozači su dužni ostaviti prostor za vozila s pravom prvenstva ili pod pratnjom.

Oduzimanje auta i nasilnička vožnja

Nadalje, precizira se da se vozilo oduzima višestrukim povratnicima u činjenju prekršaja i definira ko su višestruki povratnici. To su oni koji su u prethodne dvije godine najmanje tri puta kažnjeni zbog prekoračenja brzine za više od 30 kilometara na sat u naseljenom mjestu, zbog vožnje u pijanom stanju ili pod dejstvom droga, odbijanja alkotestoranja i testiranja na droge, vožnje prije nego što je stekao pravo da ima vozačku, zbog vožnje dok ima mjeru zabrane, vožnje neregistrovanog vozila, il iako je bio kažnjen jer vozi vozilo za koje je vanredni tehnički pregled pokazao da je zapravo neispravno ili je odbio vanredni tehnički pregled.

Vozilo će biti trajno oduzeto ako sud tako odluči. Konačnom novim dopunama Zakona definirana je i nasilnička vožnja.

To je vožnja brzinom većom za 60 kilometara na sat od dozvoljene u naseljenom, a 80 kilometara na sat van naselja. Nadalje, to je ako vozač ne stane na najmanje dva crvena na semaforu u razmaku od deset minuta, ako pretiče kolonu na punoj liniji, ako ima više od dva promila alkohola u krvi.

I u ovom slučaju se oduzima vozilo ako policajac utvrdi da je vozač unazad dvije godine već kažnjen zbog istog prekršaja.

Kada je riječ o kažnjavanju, između ostalog se uvodi kazna za one koji vozilo proglase tehnički ispravnim, a potom se u roku od sedam dana poslije tehničkog pregleda utvrdi da nije ispravno. Tu je kazna od 2.000 KM do 10.000 KM za firmu, a od 1.000 KM do 5.000 KM za osobu.

Uvodi se i kazna od 1.000 KM do 2.000 KM za instruktora za kojeg se utvrdi da je pio i ima više od 1,5 promil alkohola u krvi. Ista kazna vrijedi i za pijanog vozača, za onog koji prekorači brzinu za 50 kilometara na sat, za maloljetnika koji vozi, za nasilničku vožnju.

Uz novčanu kaznu ide i zabrana tri do šest mjeseci i četiri kaznena boda. Kazne su veće ako je vozač praveći ove prekršaje izazvao saobraćajnu nezgodu.

Faktor.ba

Program Radio Kaknja možete slušati UŽIVO na ovom linku. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook | Instagram | Twitter

   
Back to top button